چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
وقف سند

حوزه/ مولف کتاب مسجد و موقوفات گوهرشاد: وقف گوهرشاد قدیمی ترین وقف نامه موقوفات غیر منقول می باشد که بسیار عاقلانه نوشته شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، مهدی سیدی، در نشست بانوان فعال فرهنگی با موضوع "وقف و گوهرشاد آغا" در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، ابراز  داشت: واقفان بانو همانند آقایان با درایت و به شکلی بسیار خوب در سایر عرصه های علم، سیاست و ... وارد شده اند.

وی ادامه داد: ویژگی گوهرشاد آغا این است که به زیباترین شکل مسجدی در مشهد بنا کرد و وقف نامه اش قدیمی ترین وقف نامه موقوفات غیر منقول مربوط به 829 هجری می باشد که بسیار پخته و عاقلانه نوشته شده است.

سیدی که از سال 80 کار پژوهشی خود درباره گوهرشادآغا را آغاز کرده است،  با بیان اینکه مسجد گوهرشاد که در حرم مطهر رضوی واقع می باشد، موجب پایداری وقف نامه و بالعکس شده است، ابراز داشت: به علت خوش نامی او برخی از فعالیت ها و بناهای دیگر نیز به نام او و اطرافیانش است که به طور مثال مدرسه پریزاد خانم خدمه گوهرشاد یکی از این بناهاست.

عضو شورای نامگذاری معابر شهر مشهد، با این پیشنهاد که برای مسجد و موقوفات گوهرشاد همایش برگزار شود، گفت: حداقل در مشهد که رقبات زیادی توسط این بانو ایجاد شده است، همان طور که در گذشته خیابانی به اسم او بوده است، خیابانی به نام وی نامگذاری شود.

انتهای پیام

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha